Wagenborg Passagiersdiensten

Interview met Maud Hendriks

Begin 2017 hebben wij een magazine uitgebracht. In deze eerste editie komt een interview met Maud Hendriks, contactpersoon van onze klant Wagenborg Passagiersdiensten, naar voren. Nieuwsgierig naar onze samenwerking en wat wij voor elkaar betekenen? U leest het hier.

Hoe verloopt het contact met Zijlstra Beroepskleding?

Het contact met Zijlstra Beroepskleding verloopt heel prettig. Twee keer per jaar heb ik face to face contact met Robert Veltman, accountmanager bij Zijlstra Beroepskleding. We bespreken dan of alles nog naar wens verloopt en we kijken of er wijzigingen moeten plaatsvinden in de werkwijze of in basisafspraken. Voor verdere vragen of nabestellingen heb ik contact met Iris Marleen Ykema, binnendienstmedewerker bij Zijlstra Beroepskleding. Het contact verloopt altijd goed, duidelijk en snel. Er zijn korte lijnen en er wordt altijd vlot gereageerd.

Waren er vooraf aan onze samenwerking onduidelijkheden? Hoe werd hiermee omgegaan door Zijlstra Beroepskleding?

Ik ben niet vanaf het begin de contactpersoon binnen Wagenborg Passagiersdiensten. Daarom ben ik voor het eerste contact bij Zijlstra Beroepskleding op bezoek geweest. Zo kon ik het bedrijf Zijlstra Beroepskleding en het personeel direct en persoonlijk leren kennen. Tijdens dit kennismakingsbezoek werd er door Robert veel tijd vrijgemaakt om mij te vertellen wat de afgesproken werkwijze is en hoe de samenwerking tussen Wagenborg Passagiersdiensten en Zijlstra Beroepskleding tot stand gekomen is en in elkaar steekt. Door dit gesprek, met digitale presentatie, was ik na dit bezoek helemaal op de hoogte van onze samenwerking!

Het volledige pakket geheel in huisstijl van Wagenborg Passagiersdiensten

Begrijpt Zijlstra Beroepskleding jullie wensen en hoe wordt hierop ingespeeld?

Zoals eerder benoemd, ontmoeten Robert en ik elkaar tweemaal per jaar. Vooraf aan deze gesprekken inventariseer ik intern of het personeel van de verschillende afdelingen nog tevreden is over hun kleding. Tijdens het gesprek met Robert is alle ruimte om wensen die medewerkers kenbaar hebben gemaakt te bespreken. De wensen worden altijd serieus genomen en er wordt direct gekeken wat er mee gedaan kan worden. Zo werd vorig jaar de wens uitgesproken om de jassen van de verkeersleiders te verbeteren rondom het veiligheidsaspect van Wagenborg Passagiersdiensten. Zijlstra Beroepskleding heeft voor reflecterende capuchons gezorgd die gemakkelijk aan de reeds bestaande jassen bevestigd konden worden. Zo hoefden we niet allemaal nieuwe jassen aan te schaffen en zijn de jassen toch een stuk veiliger.

Wat maakt het kledingpakket van Wagenborg Passagiersdiensten zo bijzonder?

Wagenborg Passagiersdiensten bestaat uit verschillende en zeer uiteenlopende afdelingen. Denk hierbij aan matrozen, stuurmannen, verkeersleiders, horecamedewerkers, kapiteins, werktuigbouwkundigen, watertaxi schippers, parkeerwachters en kantoorpersoneel. Al deze medewerkers hebben zo hun eigen wensen en kledingeisen op het gebied van comfort en veiligheid. Het kledingpakket van Wagenborg is daarom uniek omdat het uit een zeer uitgebreid pakket bestaat. Ondanks alle verschillende soorten kleding is het volledige pakket geheel in huisstijl van Wagenborg Passagiersdiensten. De kleding van de diverse afdelingen zijn goed op elkaar afgestemd en iedereen is herkenbaar.

Jullie maken gebruik van ons Kleding Management Systeem (KMS). Hoe werkt dat precies?

Dit is een van de grootste pluspunten van onze samenwerking. Het KMS is een online bestelsysteem waarin ons personeel kleding kan bestellen. Aan het einde van het hoogseizoen, in september, gaat het KMS voor twee weken online. In deze twee weken kunnen al onze medewerkers in KMS inloggen met klantnummer en wachtwoord. Vervolgens kunnen zij met een persoonlijk budget de kleding bestellen die zij voor het nieuwe jaar nodig hebben. Na die twee weken kijken Robert en ik samen naar alle bestellingen en zorgen wij ervoor dat de juiste artikelen worden besteld. Daarna volgt een periode waarin alle kleding wordt gemaakt. In mei wordt uiteindelijk alle bestelde kleding bij ons bezorgd en is ons complete personeel klaar voor het nieuwe seizoen!

Jullie werken vanuit verschillende locaties en met verschillende afdelingen. Hoe is dat logistiek geregeld?

Dat klopt, we werken vanuit vier locaties en er zijn zo’n 120 medewerkers die kleding bestellen in het KMS. Het is daarom een groot voordeel dat Zijlstra Beroepskleding de kleding per persoon en afdeling verpakt. Zo wordt de kleding niet alleen op de juiste locatie bezorgd, maar heeft ook iedere medewerker zijn eigen bestelde kledingpakket gelijk in handen. Tevens zit er bij elke verpakking een pakbon waardoor gelijk gecontroleerd kan worden of hetgeen dat besteld is ook daadwerkelijk geleverd is. Deze manier van werken scheelt ons enorm veel tijd!

Jullie kledingpakket is genomineerd geweest voor de Corporate Fashion Award 2016. Hoe was het om dit mee te maken? (vraag aan Hans Nagtegaal, hij was vanuit Wagenborg Passagiersdiensten mee naar de uitreiking)

Het voelde als een enorme eer om genomineerd te worden voor deze prijs. Samen met Zijlstra Beroepskleding zijn wij bij de uitreiking van de prijs aanwezig geweest. Het was een bijzonder positieve ervaring!

Waarom zou jij Zijlstra Beroepskleding aanraden bij anderen?

  • Zijlstra Beroepskleding is een modern en vernieuwend bedrijf. Ze denken vooruit en daarmee onderscheiden zij zich van andere partijen. Een goed voorbeeld is het online bestelsysteem KMS.
  • Het professionele en persoonlijke contact. De korte lijnen zorgen voor een prettige samenwerking.
  • We kunnen voor alles bij ze terecht. Er wordt constructief meegedacht en ze kennen eigenlijk geen nee.